fbpx

Náš domeček na kolečkách s námi zvládl hoodně náročných cest. Jednou z nich bylo naše 3 měsíční putování do Maroka, kde jsme autko otestovali, co zvládne.
Jestli se vyskytly problémy, tak to bylo vždycky díky naší blbosti. Čili zapadnutí v terénu na všech možných i nemožných místech.
Pro tento případ se nám osvědčilo s sebou vozit lopatu a hever. Rozhodně sada nářadí pro nečekané okamžiky může přijít také vhod.
Při našem putování za prací na sever do Norska, nám čerstvě po technické a celkovém servisu upadl výfuk.
Museli jsme tak zvládnout celou cestu tam i zpět s provizorně přidělaným výfukem pomocí drátku. V Norsku cesty nejsou zrovna samá rovinka, přesto jsme to ale bez jediného problému snadno zvládli. Jen to chtělo špunty do uší, abychom neohluchli z toho hluku

Není to žádná omladina a tak vyžaduje občas údržbu menších bolístek. Na druhou stranu ale patří mezi ta motorově jednoduší auta, takže případné problémy jsou obvykle snadno a levně řešitelné.
Získali jsme ho v roce 2015 od “dědulína”, který s nim jezdil akorát přespat u hospody nebo do Prahy.  Děda za něj chtěl 86.000 Kč. Ze severní strany byl chuděra obrostlý mechem. Nejdelší cestu zažil tuším do Rakouska. Děda nám na dotaz, kolik to jede, odpověděl: „Když se rozvážní, tak zvládne i 90“ . Hned jsme zjistili, že rozvášnit ho, je velký problém a když už se tak stane, tak máme co dělat, abychom udrželi volant. Za tu cenu, to byl ale pořád velice solidní kup.

Postupně jsem ho rozjezdili, dávali mu dobrou naftu a hodně aditiv a světe div se, ted se nám z něj podařilo vytáhnout na německé dálnici neuvěřitelných 130 km/h. Pravda, bylo to už v té fázy, že se volant klepal a čekali jsme jen, kdy se odlepíme od země. Nicméně běžně s ním pohodlně jezdíme 100-110km/h.

Testovali jsme ho i v zimě, kdy jsme vyrazili na 5 dní na lyže pod Kaprun. Vzali jsme s sebou 2 plynové bomby. Jak je auto malinké, uvnitř bylo vytopené raz dva a nám nakonec stačila jen jedna plyn. bomba na 5 dní. Nebyla sice moc velká zima, ale i tak to byla úspora. Menší problém nastane, když  je venku -10 a méně. Měli jsme propan-butan a zamrzla nám bomba, takže jsme byli nahraní. Má to ale řešení, na zimu si pořídit čistý PROPAN.


Přes léto je zase nutné hlídat teplotu motoru. Především do kopců. Lepší zastavit na krajnici, než pak litovat. Jen jednou jsme to měli trochu nahraně. Zjistili jsme ale, že nám nefunguje chlazení. Dali jsme to opravit a vše bylo v pořádku.

Náš poslední zážitek byl, když jsme 15 minut před odjezdem do Prahy zjistili, že nám nefunguje spojka. Opět to mělo své řešení i když tentokrát ne zrovna levné.
No tu a tam je to jedno velké překvápko. Je to takové abrakadabra auto, protože někdy se problém záhadně vyřeší sám a nevíme ani, jak se to stalo.
Každopádně si myslím, že jsme vybrali to nejlepší auto pro naše potřeby. Za málo peněz hooodně muziky. Investice do něj sice jsou a někdy ne malé, ale co si budeme povídat, to je u každého auta stejné

Momentálně se snažíme autko šperkovat, jak jen to jde. Rozhodli jsme se totiž, že si ho ještě chvíli necháme. 
V roce 2018 jsme udělali renovaci vnitřku a to pomohlo fakt hodně. 

Co jsme všechno měnili a proč?

Edit.2022
Nepočítám-li servisy, pak jsme do něj se vším všudy narvali do ted 60.000 Kč, počítám-li servisy, pak je to jednou tolik. Nicméně neznám obytné auto, které by nebylo kasičkou. Pro nás je to stále ideální poměr cena-výkon a za ty roky piplání ho už asi z ruky jen tak nedáme 🙂
 
Dále jsme přišli na spoustu drobností a vychytávek, které auto přímo omladily. Mezi naše největší objevy patří TEMPO PASTA, kterou když jsme natřeli na auto, bylo to jako by bylo čerstvě natřené. Tempo pastu vyrábí i na plasty, což zase neuvěřitelně pomohlo interiéru.
Letos zkoušíme zateplit a odhlučnit kabinu. Zatím máme jenom dveře spolujezdce. Koupili jsme totiž klasickou sadu, která ale na dodávku nestačí a je třeba přikoupit. Ted ale na to není čas ani peníze, takže příště..

Co dalšího plánujeme doladit?

Jak to vypadalo původně?

Jaký je výsledek?

❤❤❤ Dejte like a sdílejte ❤❤❤

Categories:

Tags:

Dejte like :)
DOPORUČUJEME: Filtr Berkey